Reset Inspectoru v operačním systému Android
Pokud se v Inspectoru při pokusu o přihlášení zobrazí zpráva „Došlo k chybě při komunikaci se serverem“, přestože internetové připojení je v pořádku. Problém může být způsoben nainstalovanou verzí PWA aplikace Inspector, která je zastaralá. Její ikona vypadá takto:
Řešení:
- Odinstalovat PWA aplikaci Inspector (nestačí pouze odebrat ikonu z plochy)
- Vyčistit mezipaměť (cache) prohlížeče – typicky Chrome (alternativně Firefox, Brave apod.)
- Spustit Inspector přímo ze stránky https://inspector.bzuco.cz/mobile
První dva kroky lze v různých verzích Androidu provést několika způsoby. Následující postup není nejrychlejší, ale by měl fungovat univerzálně.
Odinstalovat PWA aplikaci Inspector
1. Ukončit (zavřít) všechny běžící aplikace (nikoliv pouze skrýt), zejména internetové prohlížeče.
2. Přejít do Nastavení systému: Přejet prstem po displeji shora dolů, což odhalí nabídku – v pravém horním rohu ťuknout na ozubené kolečko, nebo přejet prstem zprostředka nahoru – zobrazí se ikony aplikací – kliknout na ikonu „Nastavení“:
3. V Nastavení vybrat „Aplikace“
4. V Aplikacích vybrat „Správu aplikací“
5. Ve Správě aplikací kliknout na „Inspector“
6. V podrobnostech o aplikaci kliknout na „Odinstalovat“
7. Potvrdit odinstalaci
Vyčistit mezipaměť (cache) prohlížeče
1. Vrátit se do Správy aplikací a kliknout na „Chrome“ (případně alternativní prohlížeč)
2. V podrobnostech aplikace kliknout na „Vymazat data“
3. Zvolit „Vyčistit mezipaměť“
4. Potvrdit vymazání mezipaměti
Spustit Inspector přímo z www stránky
Následně lze spustit Chrome (případně alternativní prohlížeč) a otevřít stránku https://inspector.bzuco.cz/mobile – nyní by již přihlášení mělo fungovat korektně.