Zákazník neobdržel e-mail se vstupenkami
Problém je u velkého množství objednávek
Pokud je problém u všech nedávno vytvořených objednávek, bude problém pravděpodobně v konfiguraci SMTP serveru pro odesílání e-mailů ze systému. Nejdříve prověřte v konfiguraci e-mailů nastavení SMTP serveru.
V administraci e-shopu rozklikněte v menu Nastavení > Konfigurace a v sekci Emaily si pomocí tlačítka “Odeslat testovací email” pošlete ze systému email. Pokud e-mail nedorazil, pravděpodobně máte špatně nastavenou konfiguraci SMTP. Pokud jste e-shop už nějakou dobu nepoužívali, doporučujeme s Vaším správcem sítě zkontrolovat kompletní nastavení serveru.
Pokud ale e-shop používáte a donedávna vše fungovalo, pravděpodobně někdo změnil heslo k e-mailu pro odesílání pošty. Do formuláře konfigurace e-mailů zadejte nové heslo a zkuste odeslat testovací email znovu. Pokud Vám testovací e-mail dorazil, nové údaje uložte. Pokud nedorazil, kontaktujte technickou podporu na e-mailu podpora@bzuco.cz s popisem problému. Nezapomeňte uvést název e-shopu, abychom věděli, u jakého zákazníka máme problém hledat.
Problém je pouze u jednotlivých objednávek
Prvním krokem je zjistit, zda je u objednávky v administraci zelená ikona (fajfka v kolečku) a došlo tedy k jejímu úspěšnému zaplacení nebo potvrzení administrátorem. Pokud objednávka nebyla zaplacena nebo potvrzena, nemohl být zaslán e-mail se vstupenkami.
Následně zkontrolujte správnost e-mailové adresy zákazníka v detailu objednávky. Pokud je špatně zadaná adresa, nemohl být e-mail se vstupenkami doručen.
Pokud jsou obě předchozí podmínky splněny, zkontrolujte, že zákazníkovi byl odeslán e-mail se vstupenkou. V administraci objednávek je vedle ikony pro stav objednávky ikona symbolizující vstupenku. V případě, že je tato ikona zelená, zákazníkovi byly vstupenky odeslány. V takovém případě se problém téměř jistě netýká e-shopu - buď bude na straně provozovatele SMTP serveru nebo na straně příjemce. Pokud chcete zjistit, kde přesně, můžete zkontrolovat záložní e-mailovou schránku. Adresu záložní stránky lze zjistit v menu Nastavení > Konfigurace v sekci Emaily. Pokud e-mail nedorazil do záložní schránky problém je třeba řešit s provozovatelem SMTP serveru. V případě, že e-mail dorazil do záložní schránky, je problém téměř jistě u příjemce. Typicky, zpráva spadla do SPAMu, u některých agresivnějších filtrů ale mohla být zcela zahozena. Často pomůže e-mail manuálně přeposlat ze záložní schránky. Pokud ne, můžete zkusit jednat s provozovatelem schránky adresáta, z naší zkušenosti je to ale většinou marné jednání. Nezbývá tak, než nakupujícím doporučit nechat si poslat e-mail se vstupenkami na jinou adresu.
Šedá ikona znamená, že ještě neproběhlo odeslání vstupenek. Oranžová ikona vstupenky značí nějaký problém v procesu odeslání. Pokud na ikonu kliknete, otevře se okno s definicí nastalého problému. Problém bude pravděpodobně v konfiguraci SMTP serveru pro odesílání e-mailů ze systému. Prověřte v konfiguraci e-mailů nastavení SMTP serveru a nastalý problém řešte ve spolupráci s Vaším správcem sítě nebo poskytovatelem emailových služeb.
V případě, že máte zapnutou fakturaci a spolu se vstupenkami odesíláte zákazníkům i faktury, je vedle ikony vstupenky ještě ikona symbolizující fakturu, pro kterou platí stejné barevné označení (zelená - proběhlo odeslání, šedá - ještě neproběhlo odeslání, oranžová - problém v procesu odesílání). Pokud faktury zákazníkům nezasíláte, ikona zde není.
*U objednávek vzniklých před datem 29.6.2023 jsou ikony symbolizující vstupenku a fakturu šedé. Z technických důvodů není možné sledovat stav odeslání e-mailů před tímto datem.
